Los Angeles, Santa Monaco, Beverly Hills, Hollywood.

13 mei 2015 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag de laatste dag, nou ja, morgen nog naar het vliegveld en de terugreis.
Nu dus de hop on hop off van LA. We hebben al gezien dat het veel te veel is voor 1 dag......moeten me maar een keer terug. ;-) .

Vanochtend half 10 met een shuttlebus van het hotel, met nog wat anderen waaronder een aantal Nederlanders, naar Universal Studio's gebracht wat hier op ongeveer 3 mile vandaan ligt.
Daar staat de eerste bus die ons naar het centrale vertrekpunt brengt, ideaal.

Toevallig is er vandaag bij de ingang van Universal Studio's een live uitzending van één of ander ochtendprogramma wat hier live uitgezonden wordt. Aangezien de bus om 10 uur vertrekt nog even tijd om in beeld te komen.......Marie!!!
Volgens de chauffeur zou Charlie Sheen komen. Maar dat hebben we net niet meegekregen. Bus moest rijden.

Op het centrale punt , Hollywood Blvd, overgestapt in de rode lijn. Mooi bovenin .....we gaan beginnen.
Nou weer van alles gezien , en die Amerikanen weten ook als goed te verkopen. Hier heeft die en die geslapen, hier heeft die gewoond , ga zo maar door. Overal weten ze wel iets van te maken.
Wel gaaf hoor.....
Halverwege zijn we overgestapt op de gele lijn die ons door Beverly Hills en Santa Monaco zou voeren.
We begonnen op de duurste winkelstraat van de wereld, Rodeo Drive, nou dat kon je wel zien. Alle grote merken zaten er; Prada, Gucci, Louis Futton ( of hoe schrijf je dat).. etc etc. Ook hier moest je uitstappen om celebreties te kunnen zien....duhh.
Wij zijn uitgestapt bij Santa Monaco pier.
Bewolking was inmiddels verdwenen en het was weer strakblauw. .... dus even de pier op en natuurlijk het strand op.
Daarna weer verder met de gele lijn..... om aan het eind weer op de rode lijn over te stappen..kon allemaal net binnen de tijd die we hadden.
Wat hebben we allemaal gezien:
- hotel waar Whitney Houston dood werd gevonden
- hotel waar de film Pretty Women is opgenomen.
- politiebureau van Beverly Hills wat ook in veel films is gebruikt .
- kerken waar beroemdheden zijn getrouwd
- mooie grote huizen
- grootste Amerikaanse militaire begraafplaats
- Melrose street
- sunset Boulevard
- Santa Monaco Blvd
- Hollywood letters
en nog veel meer.....
gewoon te veel voor 1 dag eigenlijk. Haha..... maar goed dat we een rustdag hadden ingepland eergisteren.
Ook nog even op Hollywood Blvd gelopen , de Walk of Fame..... stond Diesel ook nog tussen. :-) .

Met shuttlebus weer teruggekomen bij hotel, ervaringen aangehoord van de mensen die Universal Studio's hebben aangedaan. Schijnt ook wel heel gaaf geweest te zijn.
Voor de volgende keer dan maar.

Nu weer op de kamer, ingecheckt op de vlucht ....koffer gepakt ( hoewel , die van mij was al klaar).
Morgen rond een uur of 2 richting vliegveld, auto inleveren en om 6 uur gaan we vliegen. Een vlucht van 11 uur waarbij we ook nog eens 9 uur vooruit gaan in de tijd. Slaan dus een nacht over......donderdag zijn we dan om half 2 in Dusseldorf waar Edwin ons hopelijk staat op te wachten.

Al met al een supergave reis geweest en voor herhaling vatbaar. Wel andere plaatsen dan hè. ...

Gr Marcel

Marie nog even hier: ook mijn koffer staat klaar. Gewoon omdat naar huis gaan fijn is, maar ook zodat ik dan morgen nog wat meer tijd heb om afscheid te nemen van dit mooie hotel, dit bijzondere land. Wàt een ervaring, wat een supergave reis!

Morgen zitten we ongelofeloos lang in het vliegtuig en gaan we proberen een samenvatting of favorietenlijst te maken van dat wat we hebben gezien. Ik merk aan mezelf dat ik het supergaaf vind om over deze reis te vertellen. Haha, vanmiddag terug in de bus met een aantal Nedelanders onze ervaringen gedeeld en dan blijkt onze reis toch wel een hele bijzondere te zijn. Dat wisten we natuurlijk wel, maar gaaf om te delen met anderen. Fijn ook dat jullie allemaal zo hebben meegelezen en dat we van velen gehoord en gelezen hebben dat het gewaardeerd werd. Het is echt heel veel werk om alle foto's uit te zoeken, er 1 voor 1 op te zetten en daarna nog te voorzien van een naam ( weet jij allang Arianne.....), maar uiteindelijk meeeeer dan de moeite waard! Dank jullie wel voor het lezen en meeleven, wij gaan slapen en hopen morgen nog even "af te kunnen glanzen"!?

Liefs Marie

1. Joop:
    13 mei 2015
    Jullie kunnen nog lang nagenieten van al het moois wat jullie de afgelopen weken hebben gezien en meegemaakt! Een hele goede terugreis toegewenst en wel thuis!! XXXJoop
  2. Gea:
    13 mei 2015
    Wat fijn dat jullie zo genoten hebben ...wat een ervaring!! OOk al voor ons om alles te lezen....en dan straks jullie verhalen en foto's :-)
    Een voorspoedige terugreis en ga samen nagenieten !!!
    Liefs van ons 4 xxx
  3. Jacqueline:
    13 mei 2015
    Wat gaaf dat jullie samen zo'n mooie reis hebben gemaakt. Lijkt me goed voor meerdere..... Goeie terugreis en hoor live graag nog meer
    liefs jac
  4. Dre:
    13 mei 2015
    Kan nu al niet meer wachten tot jullie nog een keer gaan, en al die mooie verhalen te lezen.
    Goeie reis terug en tot kiekus in dit kleine kikkerlandje

Gr, Andre en Diny
  5. Arianne:
    13 mei 2015
    Genoten van jullie verhalen! Goede terugreis!
  6. Ria Merse:
    13 mei 2015
    Wat een mooie reis hebben jullie gehad,het zal nog wel een tijdje na genieten zijn.
    Een goede terugreis en welkom thuis. De honden zullen julli verwelkomen
  7. Ingeloui:
    13 mei 2015
    Was super om jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken....net of we ook een beetje mee waren. Een hele goede terug reis! Zal wel weer ff flink schakelen zijn na zo,n vlucht. Liefs ons
  8. Inge:
    13 mei 2015
    Het was heel leuk om jullie reis zo te volgen!! :-) een goede reis terug!! Liefs Inge
  9. Dini Ellenbroek:
    14 mei 2015
    Wat een reis is dat voor jullie geweest zo mooi en alles zo goed gegaan super.Morgen terug reis, ook mooi weer in de weide straat te zijn en het enthousiasme van Super en Diesl te zien mooi toch en van mij dat Jullie er weer zoonlief van mij
  10. Ivonne:
    14 mei 2015
    Oeps, heb ik één dag geen tijd/of zin gehad om m´n mail te bekijken en zit jullie fantastische reis er alweer op. Bedankt dat ik heb mogen meegenieten en over plusminus 3 uurtjes staan jullie weer op Nederlandse bodem. Zal fijn zijn, maar ook wel afkicken.
    Dikke knuffel!
  11. Jim van Nuissenburg:
    15 mei 2015
    Marcelenmarie, mooi reisverslag. Ik heb het met plezier gelezen en bekeken.