op weg naar Santa Barbara

10 mei 2015 - Santa Barbara, California, Verenigde Staten

Vandaag een tocht van 244, 3 mile (415km) voor de boeg in onze huurauto. Nou hadden we eergisteren met rijden al gemerkt dat dat niet hard opschiet hier op zo'n prachtige Highway 1 direct langs de kust. Het is een bochtige weg, door de bergen, langs de kust. Dus vanmorgen op tijd de auto in, rond 10 uur, eigenlijk na tanken was t half 11........haha.

Het is ongelofelijk mooi: rechts van je de mooie felblawe zee, links groen, bergen en rotsen. Een combinatie die ik nog niet zo heel vaak heb meegemaakt. Soms zitten we ook ineens heel hoog boven de zee en ploppen de oren weer flink dicht, een poosje later is de zee dan weer redelijk dichtbij. De meeste stukken is de adviessnelheid 35mph, op steile bochtige stukken 25 of zelfs 20 mph.

Op een heel aantal plekken zijn we uit de auto gestapt. Soms voor een mooi uitzicht, soms om even wat frisse lucht in te ademen, maar soms ook omdat er ineens iets heel bijzonders te zien is.
Net nog, rijden we langs een groot rotsblok waar ik in een flits mensen zie staan en een seconde later een mega vogel zie zitten. Even schiet door mn hoofd dat dit een beeld moet zijn of zo. Zo dichtbij en zo groot..... We stoppen een eindje verderop om even terug te lopen en te kijken.

Nou, aan de mensen te zien die er staan met lenzen op hun digitale camera's die ik alleen maar ken van een voetbalwedstrijd bij PSV, moet t wel echt zijn! En ja....er zit echt een zwarte/donkerbruine mega vogel bovenop een rotsblok. We zitten natuurlijk heel hoog, dus prima plek voor de vogel om te zitten, voor hem waarschijnlijk heel gewoon. Niet voor ons!
Men!!! Ik kijk mn ogen uit!
Nog nooit zo'n joekel gezien!
Ik vraag aan zo'n telelensmevrouw of zij weet welke vogel dit is en ze zegt dat dit een Californion Condor is. Ook dat het nog een jong is (moet je nagaaaaaan als ie volwassen is), dat ie dangerous is en een greentag nummer 2 heeft. Hij is dus "gemerkt" zodat hij gevolgd kan worden en we meer over de soort en gewoontes te weten kunnen komen. Kunnen we op internet nakijken volgens haar.
Ok, ga ik vanavond in mn hotel doen!
Indrukwekkend!

Verder dwalen mn gedachten gisteren en vandaag regelmatig af naar mn werk. Ik heb gisteren namelijk eeen telefoontje uit Nederland gekregen dat een cliënt van de groep waar ik werk is overleden gisteren. Ik moet dus vaak aan hem denken, hij was zo'n lieve, gezellige man en toen ik wegging nog goed gezond. Naar om te bedenken dat hij er straks niet meer zal zijn als ik weer ga werken. Word er verdrietig van dus ff pauze nu.

Ben ik weer. Half 5 is t nu.
Inmiddels liggen we nu ieder op een ligbedje aan het zwembad van ons hotel. De eindbestemming van vandaag.
Letterlijk en figuurlijk.

Fijn dat we er zijn. Mooie route er naartoe en gaandeweg zagen we het landschap veranderen. Van veel groen, rotsen, kleuren en zee naar weinig groen, meer droogte, minder rotsen en nog steeds die mooie Pacific.

Nu weer lekker chillen. Kunnen wij!

Tot morgen,
Liefs Marieantwanet

1. GJ:
    10 mei 2015
    Hoe lang duurt die reis nog dan?
  2. Marie:
    10 mei 2015
    Donderdag zijn we weer thuis broer! Je mist me hè?:-)
  3. Harry en Elvira:
    10 mei 2015
    Vervelend bericht tijdens zo'n mooie vakantie gecondoleerd.
    Hebben jullie snel gedaan die afstand met al dat stoppen. Geniet nog even want voor dat jullie het weten is het alweer donderdag.

Lieve groetjes van ons
  4. Eef:
    10 mei 2015
    Wat een enerverende reis en wat een afstanden!
    Geniet van de laatste vakantiedagen in Amerika.
    X Eef
  5. Edduh:
    11 mei 2015
    Ik heb ook eens een hele grote vogel gezien, maar die was niet echt gevaarlijk...... Was toen ook net als jullie onder de indruk! Hij was heel groot, blauwe veren, en kon niet vliegen, wel praten!! Omgeving Sesamstraat......