Monterey

9 mei 2015 - Monterey, California, Verenigde Staten

Of all places. Wat is Monterey ? Iedereen die het kent zegt oh das mooi.. . dat klopt. Gisteravond even met Google gezocht naar wat je hier kan doen. Nou ze hebben een aquarium, ze hebben wijn, ze hebben golf en ze hebben de 17 Miles drive. Een tocht langs de kust van dit schiereiland tussen luxe huizen en golfbanen door. Tuurlijk nog veel meer, maar dit stond in de top vijf.

Aangezien we onze clubs niet bij ons hadden en we allebei geen wijnliefhebbers zijn, bleven nog over het aquarium en de tocht.. Marie en aquariums is absoluuut geen goeie combinatie, dus gingen we voor de tocht met onze auto.  Maar eerst even naar de zee omdat het toch wel mooi weer was geworden. Daar aangekomen bleek er ook een fietsverhuur te zijn. Dus wij maar 2 fietsen huren en daarmee de 17 Miles route gedaan.

Wat gaaf zeg..... Langs de kust op weg naar Carmel. Grillige kustlijn die wij in Nederland niet kennen. Superstrakke golfbanen aan de andere kant en inderdaad ook kasten van huizen. Sommige staan te koop dus als er liefhebbers zijn.....schroom je niet.
Haha.
Af en toe heuvelachtig maar het was echt gaaf. Wat je allemaal ziet.
Zo waren we net onderweg zien we twee herten lopen .......even later weer één , die voor de camera van Marie de weg oversteekt. Blijkbaar zijn ze wel wat gewend . Blijkt later ook wel als we er op de green van een golfbaan 4 zien staan grazen. Maakt ze niks uit dat er zo'n golfkarretje aan komt rijden.

We rijden helemaal door tot Carmel, een dorpje aan het eind van de rit. Hij is ook niet helemaal 17 Miles, maar iets van 12 mijl. Daar wat gegeten en dan de weg terug, een klein stukje anders als de heenweg.
Langs de Spanish Bay wat ook weer vol ligt met superstrakke golfbanen maar ook een mooi stukje bos met bomen die lijken op bonzaiboompjes maar dan groot.
En ook weer supergrote gave huizen.

Het weer is echt mooi geworden, voor mijn gevoel wel 28 graden ;-) . We komen ook nog langs een eilandje wat ze birds rock noemen. Verwacht je vogels te zien, liggen er zeeleeuwen....ook wel wat vogels maar toch. Gaaf hoor.....nu echt daar waar ze thuishoren.

Als we bijna terug zijn nog een bewijs van hoe apart Amerikanen zijn . Op een idyllisch strandje is een trouwpartij aan de gang. Je zou zeggen dat zie je allen in films. Mooi niet!

Als we later nog even stil staan op een mooi punt blijkt maar weer dat het " wild" zich al aardig heeft aangepast aan het tourisme. Uit diverse hoeken en gaten komen eekhoorns te voorschijn die nieuwsgierig zijn maar ook graag iets te eten van je willen hebben.
Leuk voor de plaatjes maar toch.....

Morgen gaan we op weg naar Santa Barbara. Schijnt het ook weer bloedheet te worden....haha.
wel een lange reis, iets van 250 mijl. Kan Marie EINDELIJK haar liedje van de nieuwste cd van U2 zingen:

Ba ba Barbara

Santa Barbara........

Goed weekend allemaal, gr Marcel

1. Saskia:
    zooooooooooo cool
  2. Edduh:
    9 mei 2015
    Mooi verhaal, gave reis!!! have fun, x @
  3. Willie:
    Hoi M en M,
    Wat een gave foto's. Ik kreeg de link van Petra. Leuk om weer herinneringen via foto's en verhalen op te halen van lang geleden.
    Leuk om jullie verhalen te lezen. San Francisco en Monterey zijn wij ook geweest.
    Heel veel plezier verder.
    groetjes,
    Willie
  4. Dre:
    9 mei 2015
    Ik lees dat jullie je daar prima vermaken, en dat met die herten dat hebben wij hier dan weer niet, die zijn hier niets gewend.
    groetjes.
  5. Ria Merse:
    9 mei 2015
    Wat een mooie foto's en de natuur zo prachtig.
    op de fiets zie je ook meer.ik geniet van julli verslag en de foto's.
    maar de reis zal wel indrukwekkend zijn.