op weg naar Los Angeles

12 mei 2015 - Santa Barbara, California, Verenigde Staten

Nou, na een heerlijke luie rustdag bij het zwembad van ons hotel, konden we vanmorgen met frisse moed en verbrande lijven de tocht naar Los Angeles beginnen. Spannend wel weer, kriebels had ik in de buik. Toch weer een supergrote stad waar we als volslagen onbekenden onze weg moesten zoeken en wel ff wat anders dan Monterey en Santa Barbara. Maar goed, inmiddels is onze taakverdeling duidelijk; is Marcel stukken beter in het navigeren en ik voeg me makkelijker in het verkeer hier. Haha, mooi toch? Dus rond 11en, na een goed ontbijt in ons fijne hotel, de auto in en gassen.

Gisterenavond zijn we met de auto nog even naar het strand van Santa Barbara gereden om daar te kijken naar wat walvissen, dolfijnen of ander groot spul dat wij in Nederland niet vrij hebben rondzwemmen. Na ongeveer een half uur zag ik in t water iets dat op een dolfijn leek. Ook Marcel zag t en een poosje gekeken naar 2 dollende dolfijtjes die een pelikaan aan het uitdagen waren. Of andersom. Tenminste, zo leek het. Was mooi om te zien.

Helaas geen walvissen, denk dat ze ook een rustdag hadden:-) Jammer voor ons, maar nog wat vervelender voor de mensen die op de zeilboot zaten die speciaal uitvaart om de walvissen te bekijken. Maar goed, risico van t vak, de walvissen laten zich mooi niet sturen!

De rit van Santa Barbara naar Los Angeles bedroeg 87 mile, dus net geen 2 uur. Prima te doen! Eerst nog een stuk langs de Pacific, daarna de Highway 1 to South. Op de Highway mag je 65mph en het valt me op dat iedereen zich daar redelijk netjes aan houdt, ondanks de dikke porsches, corvettes, Bmw's en ga zo maar door. De wegen zijn ook breed en dat geeft een gevoel van ruimte of zo. Was ook wel fijn, want er waren stukken bij dat de Highway uit 5 banen bestond, allemaal vol met auto's.  Vooral dichterbij Los Angeles was t erg vol. Desondanks lekker door kunnen rijden en rond 12 uur waren we mooi al bij ons laatste hotel van deze ongelofeloze mooie reis.

Er was nog geen kamer voor ons vrij of schoon, want uitchecken kan hier in Amerika eigenlijk altijd tot 12 uur, dus moesten we wachten.

Nou,wachten in dit hotel, met dit weer, is absoluut geen straf! We konden gebruik maken van het zwembad, lekkere ligstoelen en het hippe restaurant. Gelukkig hadden we gisteren al geoefend met liggen, dus gingen we daar vanmiddag gewoon mee door! Wel wat meer in de schaduw, want met èn een temperatuur van 131 gaden Celcius èn die toch wel redelijk verbrande lijven van ons, leek dat wat verstandiger en beter vol te houden!

Rond 2 uur was de kamer gereed en hebben we de spullen neergezet. Prachtig hotel zeg! Op mijn bucketlist staat ook nog: logeren in een hip designhotel en ik moet zeggen : dit zou m zomaar kunnen zijn!!!

We wilden even met de auto rondrijden in de buurt om te kijken waar we morgen in de hop on/hop off bus konden stappen. Want dat is alweer lang geleden dat we in zo'n fijne bus gezeten hebben. Denk ook dat Los Angeles zo groot is dat we zelf niet zouden weten waarheen we moeten. Zeker gezien het feit dat ik me ook niet ingelezen heb in deze stad. Vind ik op zich wel jammer, weet alleen van L.A. dat hier Beverly Hills ligt en dat die grote Hollywood letters ergens staan. Nou, das niet veel toch? Ik hoop dat ik jullie morgen een boel meer kan vertellen en laten zien van en over L.A.

Voor nu ff genoeg, want ik ga mn koffer uitpluizen op zoek naar hopelijk nog wat espresso koffiestaafjes, want ik heb er nog maar 3...... ook hiermee eind in zicht!

Trusten, liefs Marie

1. Feite en Janny:
    12 mei 2015
    Wat een ontzettend mooie reis maken jullie ! Zoveel afwisseling en prachtige dingen gezien !
    Het is nu al weer aftellen geblazen ......
    Maar jullie zullen nog héél lang nagenieten van al dit moois èn gelukkig heb je héél véél foto,s !!!
    Goede reis alvast terug naar Nederland !
  2. Gerrie:
    13 mei 2015
    Ik was ook op walvisexcursie in IJsland, speciaal mijn bril opgezet om een klein stukje rug met stoompluimpje te zien waarvan de organisatie helemaal uit z'n dak ging, zo bijzonder...
    Ik heb met veel plezier jullie reisverhalen gelezen.
    Een goede terugreis gewenst.