vervolg dag 2 in de trein

3 mei 2015 - Glenwood Springs, Colorado, Verenigde Staten

Na een beweeglijke nacht in de trein rond 7 uur wakker en aankleden. Marcel goed geslapen en veel gesnurkt, ik stuk minder geslapen en veel naar buiten liggen kijken. Gordijntjes open en alles aan je voorbij zien glijden. Mooi hoor!
Sommige stukken met een heldere hemel en sterren, later op t traject noodweer met harde wind, regen en onweer.
Op dit moment rijden we door de Rocky Mountains en echt nu ik dit type, ligt er sneeuw naast de rails. Vanmorgen bij de eerste grote stop in Denver om 8 uur was t al erg warm in de zon op t perron en nu SNEEUW!!!

Marcel werd niet helemaal fit wakker en had hoofdpijn en was draaierig. Gaat gelukkig nu wat beter en ik hoor net dat hij ff onder de douche gestaan heeft. Hij praat ook weer. Wel zo fijn!

We hebben al erg veel mooie plaatjes geschoten in dit laatste uur. Wat een route voor de trein zeg! Hij slingert zich een weg omhoog en maakt me een mooie bochten! Wat dan ook zo mooi om te zien is, is het zicht op de hele trein. Wij zitten in de laatste treinwagon en ik denk dat er nog een stuk of 8 dubbeldekswagons voorzitten. Dan nog een soort voorraadwagon en vooraan 2 locomotieven. Man, wat een trekkracht! Indrukwekkend!

De klok is wederom een uur verder terug gegaan, dus we zitten inmiddels al op 8 uur tijdsverschil. Wow, das al veel! Nog 1x een uur en dan zitten we op maximale verschil.

Er zijn in de trein 2 ruimtes waar je kunt gaan zitten om te eten. In Amerika is het gebruikelijk, ook in een restaurant, dat je bij de ingang blijft staan. Je word dan opgehaald en naar een tafeltje gebracht. In de trein vragen ze als eerste met hoeveel personen je bent en schuiven je vervolgens bij 2 anderen aan tafel. Gisteren bij Bob en Bessy. Tafels moeten vol. We hebben dus ons avondeten en vanmorgen het ontbijt gezellig bij anderen aan tafel gezeten. Vanzelfsprekend kom je dan met elkaar aan de praat, zover onze Engelse taal het dan toestaat he? Want we zijn er allebei wel achter dat een paar zinnen Engels praten best te doen is en ook iets vragen of je uit latenleggen. Maar een gesprek voeren over de pijlers van de Golden Gate Bridge in San Francisco is ècht van een ander kaliber!? De beste man kwam uit Ohio en daar hebben we leuk mee zitten praten. Toen hij echter vroeg hoe men in Nederland denkt over de toestand in de Oekraïne, zag ik ineens buiten heeeele mooie plaatjes om vast te gaan leggen op de camera!!!!

We zagen net een wolf!!!!!!
Zomaar
In een uitgestrekt dor terrein.
Gaaaaaf!

We hebben nu de Colorado River gevolgd en staan nu ff stil in Glenwood Springs
Kijken of ik dit verhaal kan plaatsen

Liefs vanuit de trein
Marcel en Marie
Ps tis nu 14.31 hier en na lekkere lunch iedereen weer topfit! X

1. Dini Ellenbroek:
    4 mei 2015
    Ongelofelijk dat in de trein een restaurant is .Wat zie en maak je veel mee je kun naderhand nog wel een jaar vertellen liefs
  2. Ria Merse:
    4 mei 2015
    Nou nou wat zien jullie toch veel en wat een treinreis hebben jullie gemaakt.
    het lijkt me wel mooi . En de foto's zijn ook gezellig om te bekijken , ik geniet ervan.
  3. Ankie Pieffers:
    4 mei 2015
    Wauw wat een prachtige verhalen! Ik lees ze met veel plezier.